Les professionnels de GBNews.ch s'allient à la puissance des technologies en intelligence artificielle générative, pour informer la communauté des affaires et le grand public, des dernières tendances et des évolutions du marché de l'emploi.

Agenda

Dialogues insolites : ...

Du 1er février au 24 décembre 2024

Rencontres et Résidences ...

Du 18 septembre 2024 au 13 mai 2025

Liberté conditionnelle : ...

Du 28 juin 2024 au 2 mars 2025

Marketing News: Johnnie Walker promotes gender equality

Écrit par Gary Engelbrecht
Paru le 6 mars 2018

 

jane walkerWhisky giant Johnnie Walker is set to adopt a temporary new look; the Jane Walker logo.

The new logo, a female version of the original, features a striding woman wearing a top hat, tailcoat and riding boots and carrying a walking cane. On International Women’s Day on 8 March, 250,000 bottles of 12-year-old Jane Walker Black label whisky will go on sale in the US.

Diageo, the parent company, hopes this will illustrate its commitment to gender equality and simultaneously attract more women to whisky. The company will also donate $US 250,000 to organisations that promote women. Diageo is also looking to increase female representation internally. By spring of 2018, half of its board members will be women.

Scotch whisky sales grew 2.1 percent between 2002 and 2017 in the US, according to the Distilled Spirits Council of the US. Johnnie Walker spearheaded this growth with an 18 percent increase in sales over that period.

“Scotch as a category is seen as intimidating by women", said Stephanie Jacoby, vice-president of Johnnie Walker. "It’s an exciting opportunity to invite women into the brand,”

Source: marketingweek.com

Photo: Johnny Walker press release

Further reading on related subjects :

Marketing News: Tokyo Olympics medals from smartphones

Marketing News: Macdonald's finds its Green

Marketing News: Manchester City FC encourages girls to play football

Marketing News: Diageo phases out plastic straws

Marketing News : Disney creates video streaming unit

Marketing News: 'Mr Men' brand promotes gender equality

Marketing News: Lacoste changes it's logo

Marketing News: Union coffee develops microlot produced exclusively by women

Marketing News: Formula One launches OTT platform

Articles connexes :
Agence Reflect
Reflect, une agence basée à Genève, se distingue par son expertise en marketing d'influence et ses valeurs engagées. Fondée... En lire plus
Akesso
Akesso, agence genevoise de gestion de réseaux sociaux, se spécialise dans le marketing digital. Composée de jeunes passionnés,... En lire plus

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram